КРАЄЗНАВЧІ РОЗВІДКИ

«Учитель готується до свого найкращого уроку все життя».

В. Сухомлинський

       Дослідницька діяльність - вища форма самоосвітньої діяльності учня. Формування науково-дослідницьких умінь у школярів - процес складний і довготривалий. Він не виникає на порожньому місці і не розвивається сам по собі. А тому завдання вчителя-керівника - поступово і методично формувати дослідницькі навички, здійснюючи постійний контроль за виконанням учнями науково-дослідницьких робіт; аналізувати і виправляти помилки; визначати найкращі, найефективніші шляхи виконання роботи, розчленувати її на певні складові та розділи, навчаючи учнів поєднувати дослідницьку діяльність з науковою, а також з'ясовувати можливості подальшого застосування результатів роботи. 

       Основні завдання впровадження методу дослідження на уроках української мови і літератури: 
  • створення умов для зацікавленості учнів предметом; 
  • реалізація індивідуальних можливостей учня через творчість; 
  • використання проектної технології; 
  • робота з обдарованими та здібними учнями; 
  • створення на уроках здорової конкуренції. 
       Вчитель-наставник навчає методиці дослідження, консультує учня в процесі виконання роботи, розв'язанні поставлених проблем, враховуючи інтелектуальні та психологічні особливості дитини, оцінює отримані результати; у здійсненні продуктивного наукового дослідження обов'язкове поєднання керованої науково-дослідницької діяльності з самостійною, самоосвітньою діяльністю учня, яка є основою інтелектуального росту дитини, формування її творчої особистості. 
       Процес дослідження має індивідуальний характер і відбувається за такою схемою: вибір теми - складання плану роботи - підбір джерел і літератури - знайомство з джерелами і складання на їх основі плану написання дослідження - відбір та оцінка фактів - обробка та систематизація зібраного матеріалу - написання роботи - її рецензування і доопрацювання - остаточне редагування та оформлення - захист роботи. 
      Впровадження методу дослідження передбачає активне використання проектної технології. 

Як показує практика:
  • проектна технологія – це особливий вид пізнавальної активності, мотивований проблемним протиставленням відомого і невідомого, що має на меті активізацію процесу пізнання й осмислення нового; 
  • проектне навчання не тільки спонукає до розумово вмотивованої доцільної діяльності. Відповідно до інтересів, а й істотно трансформує роль педагога в керівництві нею. Педагог сьогодні не стільки той, хто вчить, скільки той, хто розуміє і відчуває, як учень вчиться. У цьому завдання особистісно зорієнтованої педагогіки, становлення якої відбувається нині; 
  • підготовка і захист проектів є формою діяльності, що ідеально відповідає потребам сполучення «близької» і «далекої» перспектив. Це практичний шлях придбання навчального і соціального досвіду, активного включення й реалізації життєвих планів особистості; 
  • проектне навчання – корисна альтернатива класно-урочній системі. Але воно аж ніяк не повинно витіснити її і стати певною панацеєю. Проектне навчання слід використовувати як доповнення до інших видів прямого чи непрямого навчання, як засіб прискорення росту і в особистісному вимірі, і в академічному.



                                                                                       



МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК 

"Дослідницька робота учнів 

 на уроках української мови і літератури 

 та у позаурочний час"






Переглянути дослідницькі роботи


СЕМАНТИЧНИЙ АНАЛІЗ МІКРОТОПОНІМІВ 

СЕЛИЩА НОВА ПРАГА




ШЕВЧЕНКО ВІДОМИЙ І НЕВІДОМИЙ 

















Семен Климовський. Козак, Філософ, Поет




Історія міст і сіл України. 

Селище Нова Прага


                                               http://1drv.ms/1zc35iK
                                             Тисніть на зображення





















ПРИМІТКА. Презентації мають анімацїї та гіперпосилання. Для коректного перегляду їх варто завантажити. 

0 коментарі:

Дописати коментар

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates