«Учитель готується до свого найкращого уроку все життя».
ПРИМІТКА. Презентації мають анімацїї та гіперпосилання. Для коректного перегляду їх варто завантажити.
В. Сухомлинський
Дослідницька діяльність - вища форма самоосвітньої діяльності учня. Формування науково-дослідницьких умінь у школярів - процес складний і довготривалий. Він не виникає на порожньому місці і не розвивається сам по собі. А тому завдання вчителя-керівника - поступово і методично формувати дослідницькі навички, здійснюючи постійний контроль за виконанням учнями науково-дослідницьких робіт; аналізувати і виправляти помилки; визначати найкращі, найефективніші шляхи виконання роботи, розчленувати її на певні складові та розділи, навчаючи учнів поєднувати дослідницьку діяльність з науковою, а також з'ясовувати можливості подальшого застосування результатів роботи.
Основні завдання впровадження методу дослідження на уроках української мови і літератури:
- створення умов для зацікавленості учнів предметом;
- реалізація індивідуальних можливостей учня через творчість;
- використання проектної технології;
- робота з обдарованими та здібними учнями;
- створення на уроках здорової конкуренції.
Вчитель-наставник навчає методиці дослідження, консультує учня в процесі виконання роботи, розв'язанні поставлених проблем, враховуючи інтелектуальні та психологічні особливості дитини, оцінює отримані результати; у здійсненні продуктивного наукового дослідження обов'язкове поєднання керованої науково-дослідницької діяльності з самостійною, самоосвітньою діяльністю учня, яка є основою інтелектуального росту дитини, формування її творчої особистості.
Процес дослідження має індивідуальний характер і відбувається за такою схемою: вибір теми - складання плану роботи - підбір джерел і літератури - знайомство з джерелами і складання на їх основі плану написання дослідження - відбір та оцінка фактів - обробка та систематизація зібраного матеріалу - написання роботи - її рецензування і доопрацювання - остаточне редагування та оформлення - захист роботи.
Впровадження методу дослідження передбачає активне використання проектної технології.
Як показує практика:
- проектна технологія – це особливий вид пізнавальної активності, мотивований проблемним протиставленням відомого і невідомого, що має на меті активізацію процесу пізнання й осмислення нового;
- проектне навчання не тільки спонукає до розумово вмотивованої доцільної діяльності. Відповідно до інтересів, а й істотно трансформує роль педагога в керівництві нею. Педагог сьогодні не стільки той, хто вчить, скільки той, хто розуміє і відчуває, як учень вчиться. У цьому завдання особистісно зорієнтованої педагогіки, становлення якої відбувається нині;
- підготовка і захист проектів є формою діяльності, що ідеально відповідає потребам сполучення «близької» і «далекої» перспектив. Це практичний шлях придбання навчального і соціального досвіду, активного включення й реалізації життєвих планів особистості;
- проектне навчання – корисна альтернатива класно-урочній системі. Але воно аж ніяк не повинно витіснити її і стати певною панацеєю. Проектне навчання слід використовувати як доповнення до інших видів прямого чи непрямого навчання, як засіб прискорення росту і в особистісному вимірі, і в академічному.
МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК
"Дослідницька робота учнів
на уроках української мови і літератури
та у позаурочний час"
Переглянути дослідницькі роботи
МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК
"Дослідницька робота учнів
на уроках української мови і літератури
та у позаурочний час"
СЕМАНТИЧНИЙ АНАЛІЗ МІКРОТОПОНІМІВ
СЕЛИЩА НОВА ПРАГА
ШЕВЧЕНКО ВІДОМИЙ І НЕВІДОМИЙ
Семен Климовський. Козак, Філософ, Поет
Історія міст і сіл України.
Селище Нова Прага
Тисніть на зображення |
ПРИМІТКА. Презентації мають анімацїї та гіперпосилання. Для коректного перегляду їх варто завантажити.
0 коментарі:
Дописати коментар